Monday, April 25, 2011

Illustration by Sheila

When Sheila offers to make illustration, I ask her to make one for me. And she kindly made it!


LOTS OF THANKS TO YOU SHEILA!!!
YOUR ILLUSTRATION IS AWESOME :)

Sunday, April 24, 2011

Libur Panjang

Tiba-tiba saya pengen post kalimat temen saya yang pernah saya tweet juga sekitar tiga hari yang lalu, ini dia:

"Libur Panjang = Pengangguran = Makan Tidur Nonton = Gemuk"

Setelah UN berakhir, para siswa kelas XII sudah bisa menghirup udara kebebasan. Bebas dari rutinitas kegiatan sekolah, bimbel, tugas, dan pekerjaan rumah yang selama ini mengikat erat. Liburannya cukup lama, yaitu sekitar tiga sampai empat bulanan. Liburan selama ini bagusnya ngapain ya? Bosen banget kalo di rumah terus and doing nothing. Seperti yang tertera kalimat di atas, liburan panjang sama dengan nganggur sama dengan makan tidur nonton sama dengan gemuk itu benar! Kalau gak punya kegiatan apa-apa dan hanya diam di rumah pasti kerjaannya makan tidur nonton. Rasanya soundtrack yang pas dengan situasi ini yaitu The Lazy Song-nya Bruno Mars deh.

"Today I don't feel like doing anything, I just wanna lay in my bed"
via limoonka11
Daripada liburan ini hanya berakhir sia-sia, saya berencana mengisi liburan ini dengan :
  • Meningkatkan photoshop skill
  • Belajar Adobe Illustrator (I am interested since I was blogwalking and found  some cool illustrations)
  • Making D.I.Y Project (such as scrapbook or accessories or something like that) I just love to do this kind of project!
  • Belajar menggambar ilustrasi! Punya bakat sih kayaknya nggak, tapi pengen banget bisa gambar kayak ilustrator yang lain.
  • The last but not least, saya juga ikut bimbel intensif Seleksi Nasional Masuk Perguruan Tinggi Negeri (SNMPTN) di Ganesha selama satu bulan setiap hari. (a useful one, haha)
Semoga saya berhasil melakukan sesuai poin-poin yang tertera di atas.

via la-belle-vie

Thursday, April 21, 2011

UN Is Over

Let's say Alhamdulillah, akhirnya ujian nasional selesai! Thank God It's Done. Masih belum percaya ternyata ini benar-benar hari terakhir saya memakai seragam putih-abu abu. Sedih deh inget ini udah di penghujung masa SMA. Belum siap lahir-batin menerima kenyataan akan pisah dengan temen-temen sekelas yang super duper menyebalkan tapi nyenengin ini. Belum bisa ngebayangin gimana hidup saya selanjutnya tanpa mereka. They are just soooooo unforgettable! Duh, kok tiba-tiba jadi pengen nangis gini sih? *wipingtears*

Tadi pas selesai ujian fisika, Twelecthree sempat mengabadikan momen terakhir di ruangan kelas tercinta, XII IPA C :) Sayang tanpa wali kelas karena beliau sedang mengawas di sekolah lain. Maka digantikan dengan Bu Vera. Oh iya, kurang dua personil juga nih, Eklesia Pioh dan Veronica Kalapati. Mereka berdua menghilang entah kemana. Hiks.


Words just can't describe how I feel for them ♥

Tuesday, April 19, 2011

UN Day 2

Halo semua! Hari ini adalah hari kedua UN mata pelajaran Matematika!! Kebayang gak sih tadi saya berhadapan dengan empat puluh butir soal Matematika. Untunglah masih diberi kemudahan dan kelancaran dalam mengisi soal ujian tadi. Kesimpulannya, hari ini lumayan gak ada cacat dan baik-baik aja kok. Alhamdulillah. Semoga sampai akhir bisa sukses terus ujiannya.

Anyway, saya udah di follow back sama @KimKurniawan loooh! :DD Ternyata, jerih payah spamming timeline dia akhirnya berbuah manis. Seneng banget lah pokoknya. Hihi. Sekian posting singkat dan lumayan gak penting ini, catch you later guys!


Sunday, April 17, 2011

Adera - Another Indonesian Great Talent

Check this out!
Adera made cover of One Last Cry by Brian McKnight and Perih by Vierra in a different way. I just love his version, sweet and touching.


Want more? Go check his youtube channel aderaonline

Meet Kim Kurniawan

As usual, after woke up I directly grabbed my phone to check twitter. Suddenly, I read my friend's (Chika) tweet. She said that her mom asked her to take a bath, because her dad just told her mom by phone that Irfan Bachdim is at the hotel now. So, I retweeted that tweet and said that I wanna join her to meet Bachdim. Then, she sent me a message on bbm to go to hotel asap. I woke up from the bed delightedly and took a bath very very quickly.

When I arrived at the hotel about three minutes, the bus that take the football players (Persema) from Stadion Klabat was also arrived. I called Chika to come to lobby. After we met, we were looking for Bachdim to take a picture with him. But, he's still very busy with his fans. So, we took the picture with Kim Kurniawan first. :)


Like Indonesian proverb said : "niat memeluk gunung, apa daya tangan tak sampai." Because of Irfan was too tired and too much fans surrounds him, he should go to the hotel room soon to take a rest before compete against MU (Manado United) on Sunday afternoon. So sad, that I couldn't take a picture with Irfan. Maybe, next time I can make it true, amen.

Thursday, April 14, 2011

Smile Is

Our Last Time

Halo ceman-ceman! Tanpa terasa udah H-4 menjelang UN aja nih. Makin dekat bukannya makin tegang malah makin santai. Take it easy lah :) Berhubung hari ini merupakan hari terakhir, saya bersama teman-teman sekelas memanfaatkan quality time dengan sebaik mungkin. Bukan belajar bareng sih...tapi liat aja deh potret menjelang UN berikut ini :


Tampak seperti murid yang gak bakal ngadepin UN nih. Nyantainya minta ampun. Prinsip kami sih dibawa relax aja, kalo serius nanti bisa stress.


Kebetulan hari ini bertepatan dengan hari lahir teman kami tercinta, Gloria Palapa. Kami dibawain es krim dan donat J.co lho sama dia. Wihiii, thank you birthday girl :* Tidak lupa kami menyiapkan kejutan istimewa untuk yang berulang tahun. Air sebaskom, tepung, dan beberapa buah telur berhasil kami tujukan pada sekujur tubuhnya. Sontak, ia mengejar dan memeluk orang yang berada di dekatnya saat itu. Ehm, yang berhasil menjadi korbannya saat itu adalah Anton (ciee, yang dipeluk), Rian, Andi, Yufi, Lili, dan saya sendiri. Sial! Terpaksa banget harus menyerahkan diri, karena udah terperangkap di kelas dan gak bisa melarikan diri lagi. Okay Glo, for this time anything for you! ;;)


Rian Gosal, sang chairmate sempat mengerjai Glo dengan menggantungkan kemejanya yang kotor di ring basket. Dasar, iseng!


Overall, today was full of fun! Big congratulation and happy birthday to you Gloria, we are wishing you all the best. I won't ever forget and will always remember this kind of moment with you all. :* :*

See you guys on Monday. Let's fight for UN together. Go..go..go!!!!

Tuesday, April 12, 2011

Play This One

Hey! I'm kinda excited to share you what I'm listening lately. Those are not mellow but upbeat and by Indonesian local artists. The songs are really suit to bloomy feeling, build up the spirit, and refresh your fully-loaded mind. Anyway, most of them are my favorites. Please, enjoy :))

via amandz1

So Falling In Love - Soulful Corp
Ketika Kau Menyapa - Soulful Corp
Hanya Bayangan - Soul ID feat. Ryan V
Saat Kau Milikku - Barry Likumahuwa
Mati Saja - Barry Likumahuwa
Juara - Oscar Mahendra
Mendua - Artela
Gadis Genit - Vidi Aldiano
Ini Cintaku - Petra
Kulakukan Semua Untukmu - RAN
Telepon - RAN
Serba Salah - Raisa
Milikmu Selalu - Andien
Indahnya Dirimu - Hivi
Kuada Bagimu - J Flow
Masih - Soulvibe
Your Smile - Soulvibe
So Special - Oka feat. Sabria

Sunday, April 10, 2011

Getting Closer

It's H-8 already. I'm still blogging, tweeting and doing things which is unrelated to SCHOOL lesson while next week is National Exam. Sounds scary and that's the kind of nightmare for me and other senior high students!. Why? Because, there will be five packages of test questions and it changes randomly everyday. So, if you get A package on the first day then it wouldn't be the same in another day. What a test! -_-"

The day is just getting closer and it's extremely harder to keep focus on study. Others said, this time is too late to study hard. Ehm, that might be true, because we just can't learn all the lesson materials in a very very short time. Well, one thing I feel so glad to know that I am going to be one room with my classmates in national exam. Wehoooo. Studying along three years together, finally doing the national exam together. *ups* Hope we can do our best next week. God bless us! 0:)

Happy Birthday Petra Sihombing


A special 19th birthday gift for Petra Sihombing :)

Tuesday, April 5, 2011

Save Energy In Your Blog

Hello people, if you love your earth, then you should save the energy in your website by using this.
It's just so simple!
Paste this link after <head> tag on your blog :
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://www.onlineleaf.com/savetheenvironment.js"></script> 
PS : if you don't find <head> in the box, just give a check at "Expand Widget Templates" then it will appear.

Anyway, it's not just for blog but it also can be used in any other website, just click here to know more.

Sunday, April 3, 2011

Hello April

Oh, April is finally come! I feel so nervous to face this month. Really. Because in this month, I am going to have national examination. Honestly, I am not ready yet but I must. No time to have fun anymore. Tragically, I only have eight days to study at school. It means I'll spend a very little time with my classmate. Hate to know this, I will be missing every single moment with them.

All I should do now are keep praying and keep studying seriously. Hope this year, all the senior students are 100% graduated. Big amen for this.

Wish me lots of luck! :) 
via themockturtle
*keep the finger crossed*

Friday, April 1, 2011

Artwork For Fun

This is just-for-fun work during exam week. I'm just too bored and have no mood to study so I create these artworks. Btw, this is my very first kind of artwork. What do you think? :)